Afbeelding

Panorama 9
Panorama 10

Trektocht over de Karnische Hauptkamm

Dag 1
Wij begonnen vanuit Silian een stukje met de bergtaxi tot de Leckfelderhütte om vandaar naar de Silianer Hutte te lopen (eerste foto).

Dag 2
De volgende dag liepen we naar de Obstansersee hütte (foto's 2 t/m 4). We kwamen meteen al resten van bunkers uit de Eerste Wereldoorlog tegen, toen hier hard is gevochten.

Het pad volgde grotendeels de bergkam, met af en toe een klein topje. Links en rechts mooie uitzichten (zie panoramafoto's).

Omdat we al vroeg bij de Obstansersee Hut waren hebben we een omweg gemaakt langs de kam, met een mooi zicht op de Obstansersee.

Later op de dag zijn we nog een stukje afgedaald naar de beroemde ijsgrot. De route er naar toe was mooi, en liep via een smal paadje door een steile wand. In de grot zelf was helaas weinig ijs meer te ontdekken.

Dag 3
We gingen op tijd op pad, naar de Porze Hütte. Een half uurtje klimmen naar de col, en toen een steil stuk weer omlaag.

Toen het pad weer wat makkelijker werd gebeurde het ongelukje, met als gevolg dat we weer terug moesten naar de hut.

Dag 4
Vanuit de Obsersersee Hütte zijn we weer naar het dal terug gegaan, langs een mooi maar steil pad. Onze ongelukkige reisgenoot was in 10 minuten met de helicopter al in het ziekenhuis in Lienz...
Van de dagen in het Leschtal heb ik alleen wat panoramafoto's geplaatst.